جرثقیل از بهترین ماشین هایی است که در ساخت و ساز برای بلند کردن اشیای سنگین از آن ها استفاده می شود. از قطعات اصلی و مهم در جرثقیل کوزه گردان جرثقیل است. هر جرثقیل برای آن که بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد از قطعات گوناگونی تشکیل شده است که این قطعات در هماهنگی با یکدیگر عمل می کنند و اختلال در هرکدام از این قطعات می تواند دچار اختلال بزرگ تر در نحوه عملکرد کلی جرثقیل شود و از کارایی این وسیله بکاهد.

کوزه گردان چیست؟

به طور کلی حرکت های شعاعی در جرثقیل ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و به حرکت جرثقیل که توسط سیستم جک دنده و یا دنده های شانه ای انجام می شود کوزه گردون جرثقیل گفته می شود. برای اینکه عملکرد سیستم کوزه گردان جرثقیل با مشکل مواجه نشود کافی است نکته هایی را در این رابطه رعایت کنید.  در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت همچنین اگر قصد خرید کوزه گردون را دارید و می خواهید از قیمت کوزه گردون جرثقیل و نحوه فروش آگاهی پیدا کنید می توانید با همکاران ما در صنعت تراش تماس بگیرید.

جرثقیل ها از ماشین آلاتی هستند که در ساخت و ساز ها و پروژه هایی که ارتفاع آن ها زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد و از اجزاء گوناگونی تشکیل شده است که از مهم ترین قطعات به کار رفته در ساخت جرثقیل کوزه گردون جرثقیل است. بوم نیز در جرثقیل ها بسیار مهم می باشد و عامل شناسایی یک جرثقیل خوب بوم آن است.

کار اصلی این وسیله چرخاندن بیل است باید دقت نمود که اگر روغن مصرفی بیل به وسیله شلنگ به پمپ متصل شود بعد از دو مرتبه چرخیدن شیلنگ به هم می تابد و پاره می شود، پس باید سیستمی گذاشت که این مشکل برطرف شود در صورتی که کوزه گردان دچار مشکل شود نیاز به تعمیر خواهد داشت و باید به یک فرد متخصص در زمینه تعمیر کوزه گردان سپرده شود، در این نوشته نکاتی در رابطه با تعمیر کوزه گردون بیان خواهد شد.

نکاتی در رابطه با استفاده صحیح کوزه گردون جرثقیل

هر وسیله ای اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد و در نحوه استفاده از آن مراقبت های لازم اعمال شود باید نکاتی در رابطه با آن رعایت شود که در رابطه با شانه گردان یا کوزه گردان ها در جرثقیل این نکات عبارتند از :

اولین نکته مهم این است که سعی کنید قبل از اینکه بخواهید باری را از زمین بلند کنید فاصله بین سکوی اصلی و جایگاه مربوطه را حتما تراز کنید. برای این کار می توانید از تراز هایی که بر روی جرثقیل ها نصب شده اند استفاده کنید. چون اگر تراز کردن با دقت و به خوبی انجام شود از فشاری که ممکن است بیش از حد به دستگاه مربوطه وارد شود جلوگیری می کند.

دومین نکته مهم در رابطه با شانه گردان این است سیستم گردشی در سکوی ثابت که دارای تنه متحرک است دارای یاتاقان باشد که این یاتاقان از استهلاک زود هنگام جلوگیری کند.

سومین نکته این است که در هنگام کار کردن با جرثقیل ها از وارد کردن ضربه های آنی و لحظه ای جلوگیری کنید به طور مثال در هنگامی که جرثقیل در حال گردش می باشد اگر میزان سرعت زیاد باشد و بعد به صورت ناگهانی و یک دفعه ای ایست کند فشار زیادی را بر دنده های گردان وارد می کند و امکان دارد که دچار شکستگی شوند پس در این رابطه آرامش در هنگام کار کردن بسیار مهم است.

آخرین نکته در این رابطه با کوزه گردان جرثقیل  این است که در گردش های دنده ای که قدرت شانه ضعیف است در هنگام حرکت سازه ها خودرو را حتما بر روی یک تکیه گاه محکم قرار دهید به این علت که شوکی که ناشی از تکانهای شدید در این هنگام می شود باعث می شود تا الورینگ ها کاملا لق شوند.

قلاب در جرثقیل

از دیگر اجزای جرثقیل ها قلاب ها هستند که از آن ها برای نگهداری و آزاد کردن بار ها استفاده می شود. قلاب ها از اجزاء بسیار مهم در جرثقیل های نوع سقفی و یا نوع دروازه ای است که دارای طراحی های مختلفی است. قلاب ها تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند و از بعضی از ان ها برای جرثقیل هایی که در دسته سنگین قرار دارند استفاده می شود.

بالابر در جرثقیل

بالابر ها از قطعه های  دیگری هستند که در جرثقیل ها مورد استفاده می گیرند و از قطعه های  اصلی آن می باشند و برای آن ها همانگونه که از نام آن ها پیدا می باشد برای بالا بردن یا پایین بردن اجسام استفاده می شود بالا بردن هایی که در جرثقیل ها مورد استفاده قرار می گیرند. بر دو نوع می باشند این بالا بر ها یا به صورت دستی کار خواهند کرد یا به صورت برقی که در نوع دستی آن به علت نیروی بسیار زیادی که می خواهد کم تر مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر از نوع برقی ان برای بالا بردن اجسام استفاده می شود.

بوم در جرثقیل

 از مهم ترین اجزای جرثقیل می توان به بوم ها اشاره نمود. بوم ها در جرثقیل ها به اندازه ای مهم هستند که گفته می شود یک جرثقیل خوب را می توان از روی بوم ان شناخت. بوم جرثقیل از آلیاژ هایی از جنس فولاد ساخته و تولید می شوند که به صورت هیدرولیک و حالت خشابی به داخل یکدیگر می روند.  علاوه بر مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم این است که یک جرثقیل از قسمت ها و قطعات دیگری نیز تشکیل شده است که نحوه عملکرد آن ها بسیار مهم خواهد بود.

تعمیر کوزه گردون جرثقیل

کارهای عمرانی و باربری و بارگیری به وسیله دستگاه‌های عمرانی صورت می گیرد چون که تاثیر خیلی مستقیمی بر هزینه پروژه خواهد گذاشت؛ بنابراین برای بهینه‌سازی این کار تحقیقات وسیعی در سال های اخیر انجام شده است که تحت عنوان بهینه‌سازی باربری و بارگیری به ویژه در زمینه مهندسی معدن قرار دارد.

در این میان هنگام مانور ماشین آلات برای باربری و بارگیری خیلی مهم است و کم کردن این زمان تاثیر خیلی مستقیمی بر افزایش بازدهی کار خواهد داشت به همین خاطر شرکت‌های سازنده ماشین آلات معدنی و راه سازی ابتکارات فراوانی برای آسانی فرآیند بارگیری مورد استفاده قرار داده‌اند. یکی از بهترین ویژگی‌های بیل مکانیکی که آن را از دستگاه‌های دیگر متمایز کرده است قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است، این مزیت کارایی این دستگاه را خیلی بالا برده است. این امکان به شدت تاثیر خوبی بر کم کردن زمان بارگیری دارد چون بیل برای بارگیری نیاز به مانور فراوان ندارد و تنها با چرخش در اطراف خود این کار را انجام خواهد داد.

این در حالی است که لودر برای بارگیری نیاز به رفت و برگشت دارد و زمان بیشتری را صرف خواهد کرد، بنابراین کار با بیل مکانیکی تفاوت فراوانی در مقدار هزینه یک عملیات با بقیه ماشین‌آلات خواهد داشت و اگر دنده گردون بیل مکانیکی که این همه کارایی دارد و دارای اهمیت است آسیب ببیند باید تعمیر شود و توصیه می شود تعمیرات دنده گردون و تعمیر کوزه گردان به یک فرد متخصص و ماهر در زمینه ی تعمیر ماشین آلات کلان سپرده شود تا هزینه‌های بیشتری بر دوش شما نگذارد.

گیربکس گردون بیل مکانیکی با کمک فشار پمپ کم برای ترمز و توقف استفاده می گردد به این ترتیب که فشار هیدرولیک برای گردش به راست یا چپ بکس گردون از پمپ هیدرولیک اصلی با فشار زیاد به طرف چپ یا راست می آید و دستگاه در بیشترین دور موتور با دور‌های داده شده چرخش می‌کند با ایستادن اهرم کنترل گردان و بسته شدن مسیر روغن پمپ هیدرولیک اصلی به هیدرو موتور گردان روغن از پمپ با فشار کم با باز شدن دو عدد چک به دو طرف خروجی و ورودی می‌آید و سبب بسته شدن آن خواهد شد.

در صورتی که چک ولو‌ها معیوب باشد و عمل نکند آن دستگاه گردان فاقد سیستم ترمز خودکار خواهد شد موتورهایی که حرکت در بیل چرخ زنجیر دارند کار تبدیل نیرو هیدرولیکی به نیروی مکانیکی برای منتقل کردن قدرت به دنده اسپراکت و حرکت دادن دستگاه بر روی زمین را دارد.

واضح است که کوزه گردان یک سیستم سیلندر پیستونی است که با نیروی هیدرولیکی خواهد توانست بازوی خوبه مکانیکی باشد بنابراین می‌توان اینگونه گفت که در جک مکانیکی این سیستم مهمترین قسمت بازوی مفصلی است. یک سیستم که مسئولیت چرخاندن بیل را بر عهده خواهد داشت، در سیستم گردان که احتمال تابیده شدن شلنگ به هم وجود دارد باید بتوان از سیستمی استفاده نمود که این مشکل را برطرف کند پمپ کوزه گردان به این خاطر طراحی و نصب می گردد، تعمیر کوزه گردان به یک متخصص بسپارید.

بیل مکانیکی در یک تعریف ساده و خلاصه ماشینی است که کار یک دل ساده را در ابعاد خیلی بزرگ و با نیروی خیلی بیشتر انجام می دهد یک ماشین سنگین برای کارهای مهندسی و عمرانی است که قسمت هایی مانند بازوی مفصلی زنجیر یا چرخ لاستیکی و کابین گردان دارد، البته ماشین بزرگ همانند بیل مکانیک فقط برای بیرون بودن استفاده نمی شود. این ماشین خیلی متنوع تر از یک بیل بزرگ است و استفاده‌های فراوان دارد مواردی مانند قیچی فلز بر، گراپ، چنگک، سنگ جت، مته، چکش و بقیه چیزها از کاربردهای زیادی که دارند. دارای ابعاد بزرگ نیز هستند و همه اینها مانند کارگری هستند که در اختیار این ماشین بزرگ است و این ماشین و قسمتهای مختلف آن گاهی بر اثر کار زیاد دچار صدمه می شود که نیاز به تعمیر دارد و پیشنهاد می کنیم برای تعمیر کردن این دستگاه‌ها به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا هزینه بیشتری بر دوش شما گذاشته نشود. تعمیر کوزه گردون جرثقیل دشوار است.

اما آنچه می‌توان یک بیل را به بیل و ماشین کارآمد تبدیل نماید قطعاً بازوی مفصلی آن می‌باشد بازوی که به آن جک بیل مکانیکی هم گفته می‌شود در حقیقت این بازی همان دست‌های کارگری خواهد بود که طبق نوع کار ابزار را انتخاب می نماید و در صورتی که دست نباشد هیچ ابزاری به کار او نخواهد ‌آمد.

بنابراین می‌توان اینگونه گفت که بازوی مفصلی یک بیل مکانیکی یا جک بیل مکانیکی همه آن چیزی است که می تواند کارایی و قدرت این ماشین را ظاهر کند؛ بنابراین در کار کردن با این ماشین اولین چیزی که خیلی مهم است شناخت همین جک است برای هر فرد که با یک بیل مکانیکی کار می کند. اطلاع داشتن از کارکرد جک بیل و لوازم و قطعات این جک تولیدکننده‌ها و انواع مارک هایی که از این لوازم در بازار وجود دارد از الزامات است، این دستگاه‌ها و موتور بیل مکانیکی گاهی دچار آسیب می‌شود و نیاز به تعمیر دارد و باید به یک تعمیر کار متخصص و ماهر در زمینه تعمیر ماشین‌های کلان سپرده شود و آن را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت تعمیر نماید، تعمیر کوزه گردان هم در اسرع وقت انجام دهید. گردون بیل در ماشین‌های کلان مانند جرثقیل بیل مکانیکی و دکل‌های چرخان صنعتی پر اهمیت ترین قسمت پیوند دهنده باکت بیل کابین به قسمت زنجیر و چرخ آن است انواع دنده گردون‌های دست دوم در بازار وجود دارد این دنده گردان‌ها از بیل‌های مکانیکی و با برندهای کاترپیلار، کوماتسو، جی سی بی، هیتاچی و لودرهای چینی است.

کوزه گردون جرثقیل مهمترین قسمت در این ماشین‌های کلان است که وظیفه پیوند دادن بین قسمت‌های مختلف این ماشین را بر عهده دارد حرکت شعاعی در جرثقیل شکل‌های مختلفی دارد اما در این میان دو شکل محبوبیت بیشتری خواهد داشت حرکت با سازوکار هیدروموتور و رینگ و گیربکس که به آن دنده گردان هم گفته می‌شود حرکت به وسیله سیستم دنده شانه‌‌ای  و جک که به آن شانه گردان هم میگویند. تعمیر کوزه گردون کار هر شخص نیست.

زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر یکی دیگر از قسمت‌های مختلف این ماشین‌ها است ماشین آلات راهسازی و معدنی به جای استفاده نمودن از چرخ لاستیکی از زنجیر مخصوص استفاده می نمایند که فواید فراوانی دارد و معایبی هم دارد که مهمترین فایده این زنجیر استحکام بیشتر بر روی زمین است. دقت داشته باشید که اگر بیل مکانیکی بر روی چرخ لاستیک گذاشته شود برای این که تعادل خود را در زمان حفاری حفظ نماید باید مثل بیل بکهو از جک تعادل استفاده نماید که در هنگام عملیات آن خیلی تاثیرگذار می‌باشد.

ساخت کوزه گردون جرثقیل

معمولاً حرکات شعاعی جرثقیل ها از جمله پرکاربرد ترین فعالیت های این سیستم به حساب می آید در واقع به حرکتی از جرثقیل که به واسطه سیستم جک دنده و یا دنده های شانه ای به وجود می آید کوزه گردان جرثقیل معرفی می گردد بنابراین جهت این که سیستم کوزه گردان در نحوه فعالیت خود دچار اختلال و مشکل نشود باید نکاتی را مورد توجه قرار داده و رعایت نمایید در ادامه به بیان این نکات ضروری خواهیم پرداخت.

مهم ترین نکات استفاده صحیح از کوزه گردان و جلوگیری از عدم عملکرد صحیح کوزه گردون جرثقیل به طور کلی برای بهره‌مندی از عملکرد صحیح هر وسیله ای، باید نکات استفاده از آن را مورد توجه قرار داده و مراقبت های لازم را به عمل آورید. این مسئله در رابطه با شانه گردان و کوزه گردان ها در جرثقیل ها نیز صدق می کند.

مهم ترین نکته این است که قبل از بلند کردن بار از زمین توسط جرثقیل، سعی نمایید فاصله ی بین سکوی اصلی و جایگاه مورد نظر را تنظیم نموده و تراز نمایید. برای این منظور شما قادرید از تراز های نصب شده بر روی جرثقیل به کار گیرید. در واقع این مسئله باعث می شود فشار های احتمالی وارده بر دستگاه را به حداقل ممکن برساند. نکته بعدی درباره‌ی کوزه گردان این است که سیستم گردشی در سکوی ثابت شامل یک تنه متحرک است. بنابراین توصیه می شود؛ این سیستم باید از یاتاقان برخوردار باشد ، چون این قطعه باعث عدم ایجاد استهلاک و آسیب در دستگاه خواهد شد.

نکته بعدی این است که در زمان فعالیت جرثقیل ها،از وارد نمودن ضربه های ناگهانی پیشگیری نمایید. مثلاً؛ زمانی که جرثقیل در حین گردش است در صورتی که سرعت گردش آن زیاد است و شما به طور اتفاقی ضربه را به آن وارد کرده و ایست نمایید؛ سبب ایجاد فشار بر دنده های گردان دستگاه خواهد شد. بنابراین این میزان فشار زیاد بر دنده ها باعث ایجاد شکستگی در قطعات آن می‌شود. لذا سعی کنید آرامش و احتیاط را از مهمترین نکات عملکرد صحیح جرثقیل ها به حساب آورید.

نکته ی آخر درباره ی کوزه گردان جرثقیل ها که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که در گردش های دنده ای معمولاً قدرت شانه کم است، پس در زمان حرکت قطعات دستگاه توصیه می شود دستگاه را بر روی یک تکیه گاه مستحکم تنظیم نموده و محکم کنید. به دلیل تکان خوردن های شدید ممکن است ضربات ناگهانی به دستگاه وارد شده و این مسئله سبب لق شدن و شل شدن کامل الورینگ ها میگردد. صنعت تراش در زمینه تعمیر و ساخت کوزه گردون جرثقیل در مدل های مختلف فعالیت می کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر ، لطفا با همکاران ما تماس بگیرید.

قیمت کوزه گردون

معمولاً حرکات شعاعی در جرثقیل ها اشکال متنوعی دارد، اما دو مدل از این حرکات در بین سازندگان و متقاضیان این ماشین از محبوبیت بیشتری برخوردار است. حرکت شعاعی جرثقیل به وسیله هیدروموتور، اسلو رینگ و گیربکس که در بین مشتریان و تولیدکنندگان به حرکت دنده گردان شناخته شده است. حرکت دوم جرثقیل به وسیله شبکه های دنده ی شانه ای و جک امکان پذیر است،در واقع این حرکت، در بین کاربران به نام کوزه گردان و یا شانه گردان شناخته شده است. در هر دو شکل حرکت جرثقیل، گردش به دور یک محور دایره ای شکل و یاتاقان بندی شده امکان پذیر خواهد بود. اما با این حال این دو حرکت ،دارای یک سری تفاوت های خاصی هستند. به طوری که در شبکه حرکت گردش اسلورینگ، دستگاه امکان حرکت ۳۶۰درجه تمام را در یک طرف بدون هیچ گونه محدودیتی را دارد. اما این در حالی است که در شبکه های دنده و شانه به خاطر یک سری محدودیت های مثل طول شانه در ابتدا و انتهای حرکت محدودیت هایی وجود دارد،اما معمولاً زاویه حرکت این روش از ۳۶۰ درجه بیشتر است بدین شیوه امکان دسترسی و حمل اجسام سنگین در کلیه نقاط مورد نظر امکان پذیر است.

از دیگر تفاوت های بین این دو سیستم حرکت گردشی جرثقیل،استفاده اجباری از یک سیستم هرزگرد چند طبقه ای روغن، در مرکز گردش وسیله توسط اسلو رینگ توصیه شده است. این در حالی است که این مسئله در شیوه گردش شانه ای توجیهی ندارد؛ چون حرکت دستگاه در یک جهت بیشتر از یک دوره کامل ممکن نخواهد بود. لذا جهت انتقال روغن شلنگ های با فشار بسیار قوی را مورد استفاده قرار می‌دهند. جهت اطلاع از قیمت کوزه گردان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کیت کوزه گردون

جرثقیل ها از جمله ماشین آلات عظیم و سنگینی هستند که برای پروژه های ساختمانی که از ارتفاع بسیار زیادی برخوردارند مورد استفاده قرار می گیرند. این ماشین آلات برای عملکرد بهتر و آسانتر دارای اجزا و قطعات متنوعی هستند از جمله مهمترین و اصلی‌ترین قطعات جرثقیل‌ها، کوزه گردان در جرثقیل معرفی شده است. این کوزه گردانها برای حمل و انتقال اجسام سنگین در ارتفاعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از ابزار مهم در جرثقیل ها بوم آنها است،در واقع بوم یک جرثقیل به عنوان مهمترین عامل شناسایی یک جرثقیل با کیفیت محسوب می شود. همچینین کیت کوزه گردان نقش مهمی در عملکرد این وسیله دارد. جهت خرید و ثبت سفارش کیت کوزه گردون جرثقیل با ما تماس بگیرید.

فروش کوزه گردون جرثقیل

به شکل کلی حرکت شعاعی در جرثقیل طرفدار بیشتری دارد و به حرکت جرثقیل که به وسیله جک دنده و یا دنده شانه‌‌ای  انجام می گیرد کوزه گردان جرثقیل هم می‌گوید برای اینکه کار سیستم کوزه گردان با مشکل روبرو نشود کافی است مواردی که در این رابطه وجود دارد رعایت نمایید.

در این مقاله نکاتی در رابطه با تعمیر کوزه گردان و قسمت‌های مهم ماشین آلات راهسازی و معدنی و ماشین‌ها یک کلان بیان شد و برای بار چندم در این جا تاکید می شود که اگر هر یک از قسمت های این ماشین‌های بزرگ دچار آسیب و صدمه شد به یک تعمیرکار متخصص در این زمینه نشان داده شود و از تعمیرکاران حرفه‌‌ای کمک گرفته شود تا تعمیر کوزه گردون جرثقیل به نحو احسن انجام گیرد.

ماشین آلات سنگین جرثقیل، برای این که بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند از لوازم و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از این قطعات مطابق با یکدیگر به صورت هماهنگ فعالیت کرده و کار می کنند. در صورت ایجاد هرگونه آسیب و اختلال در هر یک از این قطعات جرثقیل، سبب عدم عملکرد صحیح این دستگاه شده و به طور کلی فعالیت جرثقیل را مختل خواهند نمود.

کوزه گردون بیل مکانیکی

از دیگر قطعات ماشین آلات صنعتی که توسط مجموعه صنعت تراش تعمیر و ساخته می شود، کوزه گردون بیل های مکانیکی می باشد. این قطعه برای حرکت بیل و امکان بالا و پایین رفتن بازوی آن ضروری می باشد. در واقع به کمک کوزه گردان ، این ماشین صنعتی می تواند زمین را حفر کند و خاک درون بیل خود را به مکان دیگر منتقل کند.

تعمیر کوزه گردان بیل مکانیکی

تعمیر این قطعه نیازمند تخصص و مهارت بالایی می باشد. بصورت کلی ابزارهای صنعتی از تعداد بسیار قطعات ریز و درشتی تشکیل شده اند که بصورت یکنواخت و هماهنگ در کنار هم حرکت می کنند. اگر بخشی کمترین مشکل و ایرادی داشته باشد، به سایر نقاط تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل ساخت و تعمیر این قطعه که نقش مهمی در بیل های مکانیکی دارد، بسیار حائز اهمیت است. جهت تعمیر و یا تعویض روغن کوزه گردون بیل مکانیکی با همکاران ما تماس بگیرید.

کوزه گردون بیل بکهو

از معروف ترین و پراستفاده ترین برندهای موجود در بازار می توان به بکهو اشاره کرد. مجموعه صنعت تراش بصورت تخصصی انواع قطعات بیل مکانیکی بکهو ، به ویژه کوزه گردان این برند را تعمیر می کند.

4.7/5 - (4 امتیاز)