جرثقیل جزء دسته ماشین آلات سنگین است که کاربرد بسیار زیادی دارد، برای مثال در ساخت سازه هایی همچون پل ها از جرثقیل استفاده می شود. جرثقیل از قطعات مختلفی تشکیل شده است که برای عملکرد بهتر باید تمام این قطعات باهم هماهنگی داشته باشند. از مهم ترین قطعات جرثقیل می توان به کنس گردون جرثقیل اشاره کرد. جهت خرید و ثبت سفارش، لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کنس گردان جرثقیل که به آن بلبرینگ مرکزی جرثقیل نیز گفته می شود در ماشین آلات صنعتی مانند بیل های مکانیکی و دکل های چرخان که مربوط به صنعت است کاربرد زیادی دارد. حرکت شعاعی در جرثقیل ها شکل های گوناگونی دارد و مستقیما به کنس گردان جرثقیل متصل می شوند.

در صورتی که کنس گردون با مشکل مواجه شود عملکرد جرثقیل نیز با مشکل مواجه خواهد شد. چنانچه قصد خرید کنس گردان جرثقیل را داشتید می توانید از با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تعمیر کنس گردان جرثقیل در شرکت‌های ماشین سازی زیادی انجام می‌شود که در زمینه ساخت انواع قطعات تجربه و سابقه دارد و تعداد زیادی از ماشین آلات سبک و سنگین و جدید را با تیم متخصص تولید می‌کنند و خدمات زیادی در صنعت کشور انجام می دهد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام روش تعمیر و قیمت آن با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

کاربرد کنس گردان جرثقیل

شرکت‌های ماشین سازی زیادی هستند که در راه رشد صنعت کشور ایران توانسته اند با جمع‌آوری ماشین آلات سبک و سنگین و نیروهای با تجربه در زمینه تعمیر و فروش دنده گردون به شکل مطلوب در خدمت صنعت ایران باشند. این شرکت‌ها توانایی دارند تا دنده گردون قطر یک متر تا سه و نیم متر را تعمیر کند البته تعمیر این شرکت‌ها فقط با ماشین کاری جای ساچمه بر روی قطعه انجام می‌شود و جوشکاری بر روی این قطعات اصلی مورد تایید این شرکت ها نخواهد بود و همینطور این شرکت‌ها توانایی تعمیر دنده گردون بیل تادانو، هیوندای و دوسان را خواهد داشت.

این ماشین‌آلات موجود در این شرکت‌ها مانند بورینگ و بورینگ بزرگ ، کاروسل بزرگ و دستگاه فرز و تراش کوچک و بزرگ می باشد که به شکل کاملا مهندسی انجام می گیرد.

امروزه با توجه به قیمت‌های زیاد دنده گردون خرید قطعات اصلی و ارگانیک آن با مشکلات فراوانی مواجه است این شرکت‌ها توانایی تولید قطعی نو با متریال استاندارد و شیوه‌های جدید را دارا است.

این شرکت به خاطر استفاده کردن از دستگاه کاروسل می تواند به بهترین شکل و با کیفیت خوب دنده گردون را به شکل استاندارد با ضمانت این محصول ارائه کند به هر حال تجربه و سابقه ما در تولید انواع دنده گردون جرثقیل و کار نمودن چند ساله این دنده‌ها نشان می دهد که قدرت و کیفیت آنها بالا است.

بهترین گزینه برای خرید این ابزار آلات فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های این ماشین آلات است که قطعات ارگانیک را با قیمت مناسب در اختیار شما می گذارد.

در کارهای عمرانی بارگیری و باربری با کمک دستگاه‌های عمرانی و راهسازی زمان مهم‌ترین چیست در استفاده از عملیات است چون که تاثیر خیلی زیادی بر هزینه پروژه دارد پس برای بهینه‌سازی این عملیات تحقیقات زیادی در سالهای دراز انجام شده است که تحت عنوان بهینه سازی بارگیری و باربری به خصوص در حوزه مهندسی معدن قرار دارد.

در این بین زمان مانور ماشین آلات برای بارگیری و باربری خیلی اهمیت دارد کم نمودن این زمان تاثیر فراوانی بر بالا بردن بازدهی کار دارد به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده ماشین آلات راهسازی و معدنی خلاقیت‌های زیادی برای آسان کردن فرآیند بارگیری استفاده نموده و به کار برده اند.

یکی از بهترین خصوصیت‌های دنده گردون که آن را از دستگاه‌های دیگر متمایز می‌کند امکان چرخش ۳۶۰ درجه است این ویژگی کارایی این دستگاه را به شدت بالا برده این امکان خیلی تاثیر مناسبی بر کم کردن زمان بارگیری خواهد داشت چون دنده برای استفاده نیاز به مانور زیاد ندارد و فقط با چرخش به اطراف خود این کار را انجام می‌دهد.

ساخت کنس گردون

گیربکس گردون بیل مکانیکی با فشار پمپ کم برای توقف و ترمز استفاده می‌شود به این ترتیب که فشار هیدرولیک برای گردش به چپ و یا راست گردون از پمپ هیدرولیک اصلی با فشار خیلی زیاد به طرف چپ یا راست می آید و دستگاه در بیشترین دور از دور‌های داده شده می چرخد.

با ایستادن اهرم کنترل و بسته شدن راه روغن پمپ هیدرولیک اصلی به هیدروموتور روغن از پمپ با فشار کم با باز شدن دو عدد چک به طرف‌های خروجی و ورودی آمده و سبب بسته شدن آن می‌شود در صورتی که چک معیوب باشد و کار نکند دستگاه گردون سیستم ترمز اتومات ندارد موتورهایی که حرکت چرخ زنجیر دارند کار عوض کردن نیرو هیدرولیکی به مکانیکی برای منتقل نمود قدرت به وسیله دنده و حرکت دادن دستگاه بر روی زمین را خواهد داشت.

روشن است که کوزه گردون یک سیستم سیلندر پیستونی می باشد که با انرژی هیدرولیکی می‌تواند بازوی مناسب مکانیکی قرار گیرد پس می‌توان این گونه بیان کرد که در جک مکانیکی این سیستم پر اهمیت ترین بخش بازوی مفصلی است یک سیستم که کار چرخاندن آن را بر عهده دارد. در سیستم گردان که احتمال تابیدن شلنگ وجود دارد باید بتوان از سیستمی استفاده کرد که این مشکل را دور کند پمپ کوزه گردان به این دلیل طراحی و نصب می‌شود.

کنس گردون جرثقیل پر اهمیت ترین بخش در این ماشین‌های سنگین است که مسئولیت پیوند دادن بین بخش‌های مختلف این ماشین‌ها را بر عهده خواهد داشت، حرکت شعاعی در جرثقیل اشکال گوناگونی دارد اما در این بین دو شکل طرفداران بیشتری دارد حرکت با ساز و کار هیدروموتور و گیربکس و رینگ که به آن دنده گردون هم می‌گویند حرکت با کمک سیستم دنده شانه‌ای و جذاب که به آن شانه گردان هم گفته می‌شود. صنعت تراش  یکی از برترین مراکز ساخت کنس گردون جرثقیل بحساب می آید.

کنس-گردون-جرثقیل
تعمیر-کنس-گردون

قیمت کنس گردون جرثقیل

قیمت این قطعه از جرثقیل ها بستگی به کشور سازنده آن دارد اما معمولا قطعات ماشین الات سنگین مانند جرثقیل از قیمت بالایی برخوردار هستند و شما برای این که بتوانید در صورت بروز هرگونه مشکلی به قطعه یدک آن دسترسی داشته باشید باید به نمایندگی های فروش کنس گردان جرثقیل مراجعه کنید و اقدام به خرید نمایید. جهت ثبت سفارش و اطلاع از قیمت کنس گردون جرثقیل با همکاران ما تماس بگیرید.

عملکرد جرثقیل

تمامی جرثقیل ها از تجهیزات بسیار پیشرفته تشکیل شده و از قوانین مکانیکی یا هیدرولیکی برای جابه جایی و بلند کردن بارها استفاده می کنند. نحوه طراحی یک جرثقیل باید مطابق با آخرین متدهای روز باشد و تمام قوانین مکانیکی در آن رعایت و اجرا شود. از نکات بسیار مهم در طراحی و تولید جرثقیل این است که در هیچ یک از قسمت های جرثقیل نباید به هیچ عنوان از چوب استفاده کرد.

قطعاتی که در جرثقیل در زمان کار کردن ممکن است دچار ضربه های ناگهانی شوند از این رو این قطعات از جنس فولاد نرم ساخته می شوند. نحوه ی طراحی و ساخت یک جرثقیل باید به گونه ای باشد که تمام قطعات از ایمنی بالایی برخوردار باشند و قابلیت روغن کاری نیز داشته باشند و در صورت خرابی بتوان آن ها را به بهترین شکل تعمیر کرد.

همان طور که اطلاع داری یک جرثقیل از قطعات گوناگونی تشکیل شده است و حرکت آن در راستای هماهنگی این قطعات با یکدیگر است از مهم ترین قطعات به کار رفته در جرثقیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم های مربوط به بالا بردن بوم

یکی از سیستم های بسیار مهمی که در جرثقیل ها وجود دارد و برای بالا بردن بوم ها از آن استفاده می کنند سیستم بالا بری های بوم می باشند. نحوه عملکرد این سیستم ها توسظ سیم و بکسل می باشد. محرکه ای که در موتور جرثقیل وجود دارد به وسیله تسمه ها و چرخ دنده ها به قسمت بالابر منتقل می شود و با کمک سیم بکسل ها و سیلندر های مربوط به قسمت هیدرولیکی قادر خواهد بود تا بوم ها را جابه جا کنند.

سیستم های خنک کننده درم جرثقیل

از سیستم های بسیار مهمی که در جرثقیل ها وجود دارد سیستم خنک کننده آن است. جرثقیل ها با توجه به کارگرد بسیار سنگینی که دارند بسیار تحت فشار هستند و همین موضوع باعث می شود تا برخورد و اصطحکاکی که در بین اعضای چرخ دنده ها و یا بخش کنترل کننده ترمز ها در جرثقیل هستند هم تحت فشار زیادی باشند و علاوه بر آن گرمای بسیار زیادی از خود تولید می کنند. برای این که گرمای تولید شده ناشی از اصطکاک جرثقیل و اجزای داخلی آن آسیب نزنند از آب و روغن مخلوط استفاده می کنند که این آب و روغن قادر است موتور جرثقیل را خنک نگه دارد.

همچنین برای اینکه موتور جرثقیل خنک شود از تجهیزات و ابزار آلاتی مانند خنک کننده استفاده می کنند که این تجهیزات بر حسب این که جرثقیل از چه نوعی باشد یا در قسمت جلویی آن قرار می گیرند و یا در قسمت انتهایی جرثقیل قرار داده می شود. سیستم های خنک کننده و عملکرد آن ها و اینکه به صورت صحیح کار کنند در جرثقیل ها بسیار مهم است.

سیستم های فرمان در جرثقیل

از دیگر سیستم هایی جرثقیل ها می توان به سیستم های فرمان اشاره نمود. این نوع از سیستم در جرثقیل ها بیشتر در جرثقیل هایی متحرک قرار دارد و یا در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا در جابه جا کردن اجسام از سیستم فرمان جرثقیل کمک گرفته می شود.

اما در جرثقیل هایی که سنگین هستند، از نوع زنجیری استفاده می شود. حرکت کردن جرثقیل ها به دستگاه دیگری مربوط می شود و توسط آن ها حرکات صورت می گیرد. سیستم های فرمان در جرثقیل ها به گونه ای طراحی شده اند که قدرت مانور دادن ان ها بسیار زیاد باشد و حتی در فضا های کوچک به راحتی بتواند جابه جا شوند.

تعمیر کنس گردون

جرثقیل از ماشین آلات بسیار پر کاربرد در عرصه ساخت و ساز است که در ساخت انواع سازه هایی که ارتفاع آن ها زیادی است مورد استفاده قرار می گیرد. جرثقیل ها از سیستم ها و قطعاتی تشکیل شده اند که عملکرد صحیح این ماشین صنعتی به ان ها بستگی دارد و از مهمترین قطعات در ان ها دنده گردان ها و سیستم های خنک کننده می باشد.

جرثقیل برای استفاده کردن نیاز به رفت و برگشت دارد و وقت بیشتری را برای این کار صرف می‌کند پس کار با جرثقیل به شدت بر روی آن فشار می‌آورد و کنس گردان که این همه کارایی دارد و اهمیت آن فراوان است در درازمدت آسیب و صدمه می بیند که نیاز به تعمیر دارد. پیشنهاد می کنیم تعمیر آن را به یک فرد متخصص و ماهر در حوزه تعمیر ماشین آلات بسپارید تا هزینه‌های زیادتری را بعداً بر دوش شما نگذارد.

فروش کنس گردون جرثقیل

جهت خرید این محصول با همکاران ما تماس بگیرید. از دیگر خدمات صنعت تراش می توان به تعمیر دنده گردون بیل مکانیکی اشاره کرد.

مطالب مرتبط

5/5 - (2 امتیاز)